- Bjoern Grunewald - 2013 : Curing Colors


 

Curing Colors

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bgrunewald@gmx.de

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Curing Colors is an online point and click adventure. A little girls journey, who has to leave her home to find a cure for her older sister.

grafik: Hendrik-Jan Schoenmaker, Yi Zeng, Björn Grunewald
engine programming: Hedrik-Jan Schoenmaker

Flash AS3, 3dsMax, Polyboost, Headus UVlayout, Photoshop

Developed in 2008 The game is completely online browser based and needs no local installation.
Low Poly Character models move in front of static multi layered backgrounds.
  Multiple camera angles are featured as the player discovers the environment.Ingame view for the player. Editor view for the developer,
layers can be setup in Front and behind the 3D models. Areas the player can walk into are definded with vector shapes.
Hedrik-Jan programmed the Engine and the Editor completelly from scratch in ActionScript3.
Curing Colors ist ein online Point & Click Adventure. Die Reise eines kleinen Mädchens, dass sein Zuhause verlassen muss um ein Heilmittel für seine ältere Schwester zu finden. Das Spiel wurde 2008 entwickelt, läuft komplett im Webbrowser und benötigt keine locale Installation.
LowPoly Figuren bewegen sich in Echtzeit vor einem Hintergrund der aus mehreren Ebenen besteht.
  Mehrere Camerawinkel wechseln während der Spieler seine Umgebung erkundet. Spielansicht wie sie von Spieler wahrgenommen wird. Editor Ansicht für Entwickler,
Ebenen können vor und hinter den 3D Figuren positioniert werden. Gebiete in die der Spieler hineinlaufen kann werden durch Vectoren definiert. Hedrik-Jan programmierte die Engine und den Editor von Grund auf in ActionScript3.