- Bjoern Grunewald - 2013 :Franckesche Stiftung


 

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Franckesche Stiftung 17.Ct. touchtable infotainment installation
Due to the 350. anniversary of Franckesche Stiftung in Halle Hanke & Schwand set up an installation, to repressent it's devellopment during the 17th century.

I modeled and animated thr population to bring the architecture to life. The Stiftung was a school and orphanage which was able to supply itself with food.
Lots of different figures where required, adults and children, male and female. Everyone is represented in clothes fittind their social position.
First i scripted an editor for the models and cloth, then modeled a huge variety of interchangeable cloth and animations. Everyone has the same skelleton and animations to save performance. The figures get sized when the applikation loads.

Cinema4D, 3dsMax

The final installation was set up with a touchtable in the Stifftung. It uses the standart gestures, drag and pinch to navigate. Visitors can drag the timeline and watch their surrounding change. Houses get build, childs go to the school, people go after their daily jobs.     Important buildings can be opened like a "dollhouse". Activity can be discovered inside the school and bakery.   Editor view: before i send the figures to the application i set everybody up for animation testing. Due to the low resolution, all figures could share the same skelleton. The cloth are interchangeable. Childs and women get scaled in the application. my editor can create random combinations of shoes, cloth and hats.
Zum 350. Geburtstag der Franckesche Stiftung in Halle erstellte Hanke & Schwand eine Installation. Dargestellt wird die Entwicklung der Anlage während
des 17.Jahrhunderts.

Ich modellierte und animierte die Bevölkerung. Da die Stiftung eine Schule und Waisenhaus war, welches selbst Nahrung und Güter produzierte wurden viele unterschiedliche Figuren benötigt. Männer Frauen und Kinder in verschiedenen soz. Ständen und Berufen. Um den Aufwand zu verringern hat jeder dasselbe Skelett und kann alle Kleidungsstücke und Animationen verwenden. Die Figuren werden erst in der Applikation in der Größe angepasst.

Die finale Installation wurde in der Stiftung auf einem Touchtable eingerichtet. Sie nutzt die üblichen Gesten wie Ziehen und Zweifinger pinch zum Zoomen. Besucher können die Zeitlinie verschieben und zusehen wie sich die Umgebung ändert. Häuser werden gebaut, Kinder gehen zur Schule, Menschen üben ihren täglichen Arbeiten aus.

    Wichtige Gebäude können, wie ein Puppenhaus aufgeklappt werden. In der Schule und Bäckerei sind die Figuren fleißig.

  Editor Ansicht: Bevor ich die Figuren an die Installation gebe, werden alle Animationen miteinander getestet. Ein Vorteil der niedrigen Auflösung war, dass alle das gleiche Skelett nutzen und Kleidung miteinander austauschbar ist. Kinder und Frauen werden in der Applikation skaliert. Mein Editor kann zufällige Kombinationen von Schuhen, Kleidung und Hüten erstellen.