- Bjoern Grunewald - 2013 : Minis & GameJams


 

Curing Colors

Prehistory Planet game

Zeppelin Friedrichshafen

Franckesche Stiftung

Lost in Cyberspace

Supersuit

Dr Hickerbottoms

Volkspark

Minis & Gamejams

Metamorphose

Kleinkram & LowPoly

 

 

 

 

about me

bgrunewald@gmx.de

KERNEL EXEPTION
Realtime strategy with the ability to freeze time, was done in 3 days for the Ludum Dare Contest.

I like GameJams, it's about to come together and create a playable game in a very short amount of time. Some Jams take about 3days, some only one night. On most of these minigames i worked with the talented people of RatKing Entertainment.

  The levels are generated differently each new game.

tools used: Unity, 3dsMax, Photoshop

TREASURE CHEST ISLAND
Being a pirate is cool ? Being a pirate treasurechest is supercool !
Avoid the drunken pirates, they want to take your coins and play here.
    MOON LASER DUO
Two players play on one PC via splitscreen.
Work together - catch Aliens. play it here
MOON LASER DUO and TREASURE CHEST ISLAND each took one night during the overnight Contest at Devmania Developer Meeting in Köln in 2010 and 2011. Programming done by Friedrich Hanisch and Art by Björn Grunewald.

KERNEL EXEPTION
Ein Strategiespiel mit der Möglichkeit die Zeit anzuhalten. Erstellt in 3 Tagen für den Ludum Dare Contest.

Ich mag GameJams. Es geht darum sich zu treffen und ein spielbares Spiel in sehr wenig Zeit zu entwickeln. Manche Jams dauern 3 Tage, manche nur eine Nacht. An den meisten dieser Minispiele habe ich mit den talentierten Leuten von RatKing Entertainment gearbeitet.

  Die Levels werden für jeden Spielstart anders generiert.

Programme: Unity, 3dsMax, Photoshop

Ein Pirat zu sein ist cool? Dann ist es supercool eine Piraten-Schatztruhe zu sein.
Meide die betrunkenen Piraten, sie wollen deine Goldmünzen stehlen.
    Zwei Personen spielen zusammen an einem PC, der Bildschirm wird geteilt.
Zusammenhalten und Aliens fangen.
MOON LASER DUO und TREASURE CHEST ISLAND wurden jeweils in einer Nacht, für die Devmania Köln 2010 und 2011 entwickelt.
Programmierung von Friedrich Hanisch, Grafik von Björn Grunewald.